Čo si máme pod pojmom rodinná firma predstaviť? Kto všetko stojí za firmou Kodima?
Voláme sa Marko 29r. a Lukáš 27r. a sme bratia. Kodima je naším dielom. Hovoríme o nej ako o osobe, pretože má osobnosť. Dokonca každý člen tímu je vnímaný ako rodina. Fungujeme na princípe lídrov a nie šéfov. U náš je atmosféra ako doma v obývačke, akurát každý má svoju úlohu, ktorú musí splniť. Preto je rodinná firma uvedená ako náš hlavný atribút.
Prečo ste rozhodli ísť týmto smerom, čo Vás inšpirovalo?
Lukáš: Študoval som v tomto obore, pretože to bolo moje hobby od malička. Páčilo sa mi vymýšľať rôzne moderné alternatívy bývania a chatovania. Chcel som, aby to bolo cenovo dostupné a zároveň dizajnovo pekné a funkčné pre väčšiu firmu napríklad ako showroom. Okrem technických vecí celý projekt Kodima potreboval obchodného ducha, a práve preto som poprosil toho najlepšieho obchodníka akého osobne poznám, aby mi povedal svoj názor na celý projekt. Ten obchodník je môj brat Marko. Markovi sa nápad cenovo dostupných priestorov veľmi zapáčil. Videl v tom potenciál a slovo dalo slovo, technika sa spojila s talentom a vznikla firma Kodima.
Máte niektorý z Vašich výtvorov aj doma na vlastnej záhrade, prípadne niekde inde?
Samozrejme, máme hneď niekoľko. Chata v lese, garáž pre motorky a letná kuchyňa. Univerzálnosť a dizajnové možnosti sú v našom prípade neobmedzené.
Pre koho sú určené Vaše objekty a obytné priestory? Čítala som, že môžem mať chatku, ale aj prevádzku za veľmi prijateľné náklady. Ako to teda je?
Áno, presne tak to je. Využitie je neobmedzené. Máme klientov, ktorí si to kúpili ako priestor k bazénu. Najčastejšie máme klientov, ktorí to využívajú ako celoročnú chatu resp. celoročné bývanie. Ešte častejším klientom sú u nás firmy, ktoré to využívajú ako showroom alebo prevádzky. A k tej cene len toľko, že ja sám neviem o ničom inom, čo by sa dalo rovnako využívať za tak výhodnú cenu.
Prezraďte nám v čom sa odlišujete od konkurencie?
Odlišností od konkurencie máme veľa. Základná je pravdivosť ceny. Veľa obchodníkov zavádza v konkrétnych cenách napríklad “už od” alebo uvádzajú cenu bez DPH alebo uvádzajú cenu za základný model. U nás sú ceny konečné a reálne s vizuálom ako vidíte na obrázku. No nie je to takto viac fér? Tak isto máme jedno prekvapenie, ktoré je naše know how v systéme fungovania, ktorý sa klient dozvie až po kúpe. Máme vyriešené konštrukčné veci tak ako nikto, kto už robí niečo podobné ako napríklad konštrukcie bez tepelných mostov (nie s minimálnymi, ale úplne bez). A takto môžem pokračovať az do večera.
A na záver by sme radi vedeli aké sú Vaše plány do budúcnosti?
Úprimne? Vyrástli sme rýchlo a napredujeme ešte rýchlejšie. Náš plán je stať sa jednotkou na Slovensku v predaji obytných priestorov a showroomov. Predtým, však chceme v Kodime urobiť priestor pre sociálne znevýhodnených ľudí a to formou občianskeho združenia nejakej nadácie alebo fondu pre pomoc “chudobnejším”. Všetko je to hudba budúcnosti a my sme veľmi vďační, že môžeme svoju prácu robiť dobre a zmysluplne.
Comments